oeps is alweer een tijdje geleden - Reisverslag uit Rome, Italië van Eveline Hart - WaarBenJij.nu oeps is alweer een tijdje geleden - Reisverslag uit Rome, Italië van Eveline Hart - WaarBenJij.nu

oeps is alweer een tijdje geleden

Door: evelinevanthart

Blijf op de hoogte en volg Eveline

30 Mei 2011 | Italië, Rome

Helaas was het internet mij niet gunstig gezind dus helaas kon ik niets plaatsen.
Dus nu eindelijk weer een nieuw versla g van mij vanuit Rome.
Ik was in Parijs gebleven.
De beste tip die ik kan geven voor Parijs is ga voordat je 26 bent. Bijna alle musea zijn gratis voor burgers van de EU onder de 26. Scheelt echt een hoop geld. Je komt op deze manier gratis o.a gratis het louvre binnen. Helaas geld het niet voor de Eiffeltoren alhoewel je wel korting krijgt :D over de Eiffeltoren gesproken een aantal mensen weten dat ik hoogtevrees heb en koopt een kaartje naar de top van de Eiffeltoren: MOI. De liften omhoog vond ik niet zo heel leuk, maar als je er eenmaal staat is het uitzicht fantastisch.
Na Parijs kwam Nice. Daar valt heel weinig over te vertellen behalve dat ik beter naar me moeder had moeten luisteren over dat je randjes en de zijkanten niet moet vergeten in te smeren. Na 1 dag op het strand was ik dus langs me bikini randjes en aan de zijkanten van me lichaam aardig verbrand. AU! maar aangezien ik dat wel vaker ben, ben ik de volgende dag gewoon weer lekker aan het strand gaan liggen. Nice bestond dus uit lekker vis eten en op het strand liggen. Heerlijk! was er aan toe!
En als je eenmal lekker ligt is het alweer tijd om naar de volgende stad te gaan Milaan. Als ik nog een reistip mag geven is pak de trein van Nice naar Ventimiglia! Tijdens die reis heb je constant aan de ene kant de zee en aan de andere kant de bergen. Super mooi.
Milaan was erg warm ongeveer 35 graden als het niet warmer was. Dus had ik besloten aangezien ik maar 1 dag had om hele dure winkels te kijken. Ben inmiddels gewend aan chanel, prada, burbarry en jimmy choo winkels. kom ze overal tegen, maar het blijft leuk om de winkels in te kijken. Ik heb wel in milaan heerlijk op een terrasje gezeten om te lunchen met een glas wijn. Ik voelde me op en top italiaanse (alleen mis ik nog steeds een getinte huid).
En nu ben ik in Rome. Ik zit inderdaad met me hotel vlakbij de colloseum alleen moest zelf ff kijken hoe ze die 100 meter hadden gerekend, maar met 1 dag te gaan ben ik erachter gekomen hoe je dan moet lopen. In Rome heb ik natuurlijk weer alle beroemde attracties bezocht. De spaanse trappen, de trevi fontein, forum romanum, pantheon, capitoline Hill en ben ik natuurlijk het land uitgeweest om de paus te bezoeken. Me vader helemaal verbaast sms'en over huh het land uit?! ja pap Vaticaan stad is en blijft een eigen staat.
Iedereen in Rome en hier verteld altijd dat het zo druk is in het vaticaan museum en de sixtijnse kapel, maar ik was gelijk aan de beurt voor kaartjes en kon een aantal plekken in me eentje bekijken. Men moest juist in de rij staan als men met een groep was. In de sixtijnse kapel was het natuurlijk wel redelijk druk, maar ik vond het meevallen. Kon rustig op me gemak omhoog kijken totdat ik een stijve nek kreeg.
Wat me wel de afgelopen weken is opgevallen zijn de verschillen tussen toeristen uit andere landen. Je hebt Japanners die idd overal foto's van moeten en hebben en het liefst met zichzelf of andere reisgenoten erop. Doordat ze die foto's maken staan de constant in de weg en kon je zelf haast geen foto's maken zonder een japanner erop. Verder heb je dan nog de Amerikanen die overal alles filmen. Volgens mij hebben die vakantie films van min 6 uur. Maar ach ze zijn gelukkig niet zo erg als de voetbalsupporters die ik gister had. Ik kreeg het weer voor mekaar om in Rome te zijn toen men speelde voor de coppa italia. Het was dus gister overal super druk en iedereen was in het roze! maar de sfeer was wel gezellig. Helaas had Palermo verloren dus vandaag was niemand meer een Rome en kon ik heerlijk rustig door rome lopen. Rome is echt een hele leuke stad en raad iedereen aan als men erheen gaat om alles zoveel mogelijk lopend te doen, want dan zie je het meest van Rome. Het is namelijk echt prima te doen lopend.
Nu is me laatste avond in Rome en ga ik morgen alweer naar venetie. Ik heb al me zwemdiploma's dus ga me prima redden. tot snel
ciao

  • 30 Mei 2011 - 20:40

    Tess:

    Gaaf eef!!
    Veel plezier nog!!!
    Xxxxx

  • 31 Mei 2011 - 08:35

    Wendy:

    Hoi Eveline!
    Wat leuk om je avonturen te lezen!
    Heel veel plezier verder!
    Geniet er van!
    Groetjes!

  • 31 Mei 2011 - 12:42

    Maartje:

    Het blijft leuk om alles te lezen!
    En ik heb eindelijk uitgevonden hoe ik verhalen terug kan lezen :P.
    Nog iets minder dan een maand en je komt alweer terug, toch? Moeten we maar snel weer eens afspreken zodat ik al je verhalen kan horen en foto's kan zien!
    Enjoy & tot ziens!
    Xxx

  • 31 Mei 2011 - 15:21

    Lot:

    sommige ideeen van moeders zijn erg bruikbaar.
    blijf nog meer even in het zuiden: het regent in praag en berlijn.
    xxx

  • 05 Juni 2011 - 20:40

    Celine Van Der Burg:

    Hey Eeffie, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad in Rome! Ik ben er vorig jaar ook geweest en ik herken inderdaad veel dingen die je vertelt. Vooral over Japanners die overal foto's van maken, haha. Wat wordt de volgende bestemming? Groetjes Celine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

venetie

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2011

oeps is alweer een tijdje geleden
Eveline

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 8366

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Bologna

16 Juni 2011 - 22 Juni 2011

berlijn

10 Juni 2011 - 16 Juni 2011

praag

04 Juni 2011 - 10 Juni 2011

wenen

31 Mei 2011 - 04 Juni 2011

venetie

25 Mei 2011 - 31 Mei 2011

rome

23 Mei 2011 - 25 Mei 2011

milaan

20 Mei 2011 - 23 Mei 2011

nice

14 Mei 2011 - 20 Mei 2011

Parijs

08 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: