de groeten van mona - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eveline Hart - WaarBenJij.nu de groeten van mona - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eveline Hart - WaarBenJij.nu

de groeten van mona

Door: evelinevanthart

Blijf op de hoogte en volg Eveline

17 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

pfff wat gaat de tijd soms snel. Voor me gevoel ben ik net aangekomen in Parijs, maar dan bedenk ik ineens dat ik vrijdag alweer vertrek naar Nice.
Parijs is toch totaal anders dan Londen. Naar londen ga je om lekker te shoppen en als je de hele dag op terrasjes wil zitten of de hele dag wil lopen ga je naar Parijs (wij gewone mensen kunnen het niet betalen om hier te shoppen :P). Aangezien ik toch wat wil doen en niet de hele dag op terrasjes wil doorbrengen ben ik de eerste dagen hier op me trip in Parijs naar alle grote attracties gegaan. Heb dus mona de groeten van iedereen gedaan en venus een schouderklopje gegeven (handje geven gaat zo moeilijk bij haar). Heb gekeken of ik de klokkenluider van de notre dame zou kunnen vinden en ik heb genoten van het uitzicht bovenop de arc de triomphe.
Waar ik de afgelopen dagen wel ben achter gekomen is dat ik toch iets geleerd en onthouden heb van me middelbare school frans. Laat ik zo zeggen ik kan overal redelijk achter komen wat er geschreven staat in het frans, maar helaas als de fransen zelf gaan praten heb ik geen idee meer waar het over gaat. Ze praten gewoon veels te snel. Gelukkig met wat engels en handen en voeten werk komen we er altijd uit.
Ik had toch zaterdag geschreven dat ik me paraplu niet nodig heb gehad in Londen! Nou ze hebben het gehoord volgens mij, want toen ik zondag de metro uitstapte voor me eerste uitje in Parijs begon het gelijk te regenen :( was maar een klein buitje, want nadat ik ergens gegeten had was het weer over! Dus ik heb me les geleerd en ga niet meer zeuren over geen regen ;)
Maar ik ga zo kijken of ik ergens kan gaan eten! Dus spreek jullie snel weer

dikke kus van eef vanuit het zonnige Parijs

• 18 Mei 2011 - 20:24

Froukje:

Heey Eveline!
    Leuk om je verhalen te lezen, klinkt goed!;) Nog heel veel plezier de komende weken!
    Liefs,
    Froukje