Italiaans of Latijns Amerika? - Reisverslag uit Bologna, Italië van Eveline Hart - WaarBenJij.nu Italiaans of Latijns Amerika? - Reisverslag uit Bologna, Italië van Eveline Hart - WaarBenJij.nu

Italiaans of Latijns Amerika?

Door: eveline van 't Hart

Blijf op de hoogte en volg Eveline

16 September 2014 | Italië, Bologna

ciao ragazzi!

Ik zit hier nu al bijna 2.5 week en die zijn voorbij gevlogen. Voornamelijk door de vele uitstapjes en feestjes die georganiseerd worden door de exchange organisaties hier in Bologna. Dus waar te beginnen.
De beachtrip is een mooi beginpunt. Anderhalve week geleden zijn we met 1 van de 3 exchange organisaties lekker naar het strand geweest. Natuurlijk niet in bologna, maar in Ravanna di marina. Na een paar dagen regen hadden we het geluk dat het die zaterdag heerlijk zonnig weer was. Hier op deze trip heb ik een hoop gezellige mensen leren kennen van over de hele wereld. Ook kennis gemaakt dat hier heel veel exchange studenten zijn die hier gekomen zijn om political science te studeren (We hebben inmiddels onze eigen facebook pagina aangemaakt). In Ravanna di marina hebben we heerlijk de halve dag op het strand gelegen, om vervolgens s'avonds naar een beachparty te gaan. Hier, op deze heerlijk beachtrip, ben ik bevriend geraakt met Colombianen, duitsers, kroaten, turken en zwitsers. We hebben inmiddels onze eigen subgroep gecreëerd samen met mijn kamergenote Dora uit Mexico.
Deze gezellige groep heeft wel een latijns-amerikaanse boventoon. Vandaar de titel van dit verslag Italiaans of Latijns-amerikaans? Naast de Italiaanse cultuur begin ik kennis te maken met de latijns- amerikaanse cultuur. Bepaalde uitdrukkingen in de Spaanse taal bijv guayabo (kater), maar ook het eten en drinken. Gisteravond hebben we ergens bij iemand thuis Mexicaanse Onafhankelijkheidsdag gevierd. Dit hebben we gedaan met een hoop tequila en heerlijk eten (Dora gaat mij de meest geweldige tortilla salsa leren maken). Verder maak ik ook steeds meer kennis met Salsa en mambo. Ik voel me dan heel erg europees met mijn stijve heupen, maar misschien over 5 maanden ;). Hierdoor maak ik ook kennis met echte salsa muziek. Mocht men tijd over hebben en niet weten wat ze moeten luisteren probeer een orquesta la 33. Vooral de pink panther mambo en Boogaloo zijn een aanrader.
Maar wees niet bang ik doe en zie nog een hoop van de Italiaanse cultuur. Onder andere zijn de taal lessen begonnen en leer ik weer dat ik geen taalgevoel heb. Maar door doen en horen is er misschien toch nog hoop voor mij. Ik merk inmiddels namelijk dat ik van conversaties delen kan verstaan. Alleen werkt mijn brein nog te langzaam met de vertaling waardoor ik weer delen mis.
Ook heb ik de afgelopen dagen bologna verder ontdekt met een aantal leuke tours door bologna. Er achtergekomen dat er ontzettend veel grappige feitjes zijn over bologna
bijv wist je dat Bologna er vroeger ongeveer hetzelfde eruit zag als venetie
en Wist je dat er vroeger 80 tot 120 torens in de stad stonden. Er was namelijk een klein wedstrijdje tussen alle rijke families wie de hoogste toren kon bouwen.
Hierdoor is Bologna een stad vol ontdekkingen en blijft het leuk om door de stad te dwalen.
Afgelopen zaterdag zijn we weer op een gezellige trip geweest met 1 van de exchange organisaties. Dit keer naar het garda meer en verona. De uitzichten op het Garda meer zijn geweldig en zeker een aanrader. Wij zijn naar het stadje Sirmoine geweest en als je daar het kasteel beklom had je het meest geweldige uitzicht over het meer. Helaas zijn we George Clooney daar niet tegengekomen ;). S'middags zijn we naar Verona gegaan. We kwamen daar midden in een stadsfeestdag. Daardoor was bijna alles bekleed met Italiaanse vlaggen. Hier hebben we voornamelijk rondgewandeld en de belangrijkste toeristische plekjes bekeken. Hierbij ontbrak natuurlijk niet het huis van Julia uit Romeo en Julia. Natuurlijk bestaat dit niet echt. Ooit heeft een Italiaan verzonnen tijdens een tour door zijn stad, dat dit het huis van Julia was waar Romeo onder heeft gestaan. Nu is het de toeristische trekpleister van de stad. De muren vol met sloten en stickers die liefdeskoppels hebben opgehangen en willen alle stelletjes foto's van zichzelf op het balkon. Verona is ook een mooie stad en zeker een bezoek waard als je in de buurt bent, maar het huis van Julia is ontzettend druk en misschien wel te druk.
Nu is het verder wachten op tot de colleges beginnen. Deze beginnen maandag en ik ga 3 vakken volgen die ik nu eindelijk definitief gekozen heb. Europe in world politics, Politics of contemparary Asia en Italian political System. Heb er stiekem best wel zin in en ben er erg benieuwd naar. Het enige wat wennen is dat de examens mondeling worden afgenomen. Heb geen idee wat ik daarvan voor moet stellen, maar komt tijd komt raad.
Nu blijft de vraag waar leer ik de komende maanden meer van? van de Italiaanse cultuur of de Latijns- Amerikaanse?
Ik hou jullie op de hoogte, maar voor nu

arriverdeci

  • 17 September 2014 - 15:04

    Nienke:

    Super leuk eef! Veel succes maandag tijdens college.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bologna

Eveline

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 8333

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Bologna

16 Juni 2011 - 22 Juni 2011

berlijn

10 Juni 2011 - 16 Juni 2011

praag

04 Juni 2011 - 10 Juni 2011

wenen

31 Mei 2011 - 04 Juni 2011

venetie

25 Mei 2011 - 31 Mei 2011

rome

23 Mei 2011 - 25 Mei 2011

milaan

20 Mei 2011 - 23 Mei 2011

nice

14 Mei 2011 - 20 Mei 2011

Parijs

08 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: