veel water in venetie en wenen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Eveline Hart - WaarBenJij.nu veel water in venetie en wenen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Eveline Hart - WaarBenJij.nu

veel water in venetie en wenen

Door: evelinevanthart

Blijf op de hoogte en volg Eveline

13 Juni 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Laat ik toch maar weer eens een nieuw verhaaltje typen ookal ben ik gewoon over 9 dagen weer thuis! wat gaat de tijd snel! het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat ik in londen was. Nu nog een paar dagen in praag en dan alleen nog maar Berlijn. Ik moet wel zeggen dat ik zin heb in een home cooked maaltijd. 2 maanden alleen maar uiteten is ook niet alles.
Maar waar was ik gebleven vorige keer ik dacht de dag voordat ik naar Venetië vertrok.
Als je het station uitstapt weet je gelijk dat je in venetie zit. Je zit namelijk gelijk aan de grande canal. De locatie van me hotel was heerlijk. Dichtbij het station en 10000 eet tentjes. Net zoals in Rome heb ik de dagen dat ik er was alleen, maar rond gelopen. Vooral in Venetie is het elke keer een verassing wat er in het volgende steegje bevind.
Iedereen en alles verteld altijd dat het in Venetie heeel druk is, maar de eerste dag dat ik er rondliep was er bijna niemand. Heerlijk geluncht op het San Marco plein waar ook haast niemand was.( ja het is mogelijk om op het San Marco te lunchen zonder dat je gelijk blut bent). S´avonds vertelde een Venetiaan dat de volgende dag Venetie overspoeld zou worden door toeristen ivm de unie van de republiek (nationale feestdag) en hij had gelijk die dag en de dagen erna had iemand een blik met toeristen open getrokken. Niet dat ik het erg vond, want dat hoort toch wel een beetje bij de charme van Venetie. Een ding wat ik niet kon begrijpen waren families met kinderen in buggy´s en kinderwagens die in Venetie op vakantie waren. Met al trappen is het gewoon niet te doen. Men moet de buggy´s om de 2 seconde dragen. anyways op de laatste dag heb ik eindelijk een boot gepakt en gevaren op de grand canal wat zeker een must is. Ik heb de goedkope variant genomen en een lijnboot genomen van San Marcoplein naar het station. Dat kost maar 6.50.
Helaas was het weer niet altijd geweldig in Venetie. Heb zelfs een paraplu moeten kopen! er was dus echt overal water. Gelukkig was het s´avondss weer droog en kon ik lekker op een terrasje zitten.
Na een paar dagen Venetie was het tijd om naar Wenen te gaan. De reis erna toe was ook heel interessant. Eerst de bus naar Villach wat een mooie route is dwars door de bergen en daarna de trein die heel gezellig was. Ik zat in een coupe met een canadees die ook door europa aan het reizen was en een lokaal meisje die op weg naar huis was nadat ze net door haar vriend gedumpt was. Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen dat ze weer redelijk vrolijk de trein uitging.
Wenen stond vooral een beetje in het teken bij mij van muziek en theater. Na een tour door het opera huis besloot ik dat het toch wel leuk zou zijn om naar een voorstelling te gaan en voor het bedrag van 8 euro had ik een kaartje voor ballet.
Ik vind altijd dat als je naar ballet gaat moet je er netjes uitzien. Dus ik me lekker helemaal opgetut (zelfs een handtas gekocht) voor de ballet voorstelling kwam ik de metro uit goot het echt keihard van de regen! en niet voor maar 10 min zoals het vaak ik, maar voor een half uur. Op een gegeven moment moest ik wel richting het operahuis dus aan een voorbijganger gevraagd met grote paraplu (met behulp van een duitse mevrouw) of hij richting het operahuis gins en of ik dus mee zou kunnen lopen onder de paraplu. Uiteindelijk kwam ik op die manier niet helemaal verzopen aan bij het operahuis. Een kaartje van 8 euro garandeert helaas niet dat je het kan zien/goed kan zien, maar aangezien er niemand voor me zat ben ik een rij verhuist en kon ik het toch zien.
Wenen staat natuurlijk ook centraal voor sisi dus ben ook naar de hofburg geweest. Heb helaas alleen de kaiserappartementen gezien, want omdat wereldleiders zo nodig moesten vergaderen terwijl ik in wenen was waren een aantal musea bij de hofburg gesloten vanwege veiligheidsredenen. de mannen met machine geweren waren ook te intimiderend om stiekem naar binnen te glippen.
De laatste avond had ik het wel goed voor mekaar. Ter ere van ST Steffe was er op het plein bij de st stephanzdom een feestje en niet met bier en goedkoope wijn zoals in Nederland, maar met proseco cocktails. heerlijk!
En nu, nu ben ik in praag, waar de rest van vakantiegaand nederland ook is ;) overal hoor ik Nederlands.
Zoals ik al zei nog maar 9 dagen te gaan dus nog 9 dagen genieten en dan weer naar huis waar me kalender voor de eerste weken voor mijn gevoel alweer zijn volgeboekt.
groetjes vanuit zonnig praag

  • 13 Juni 2011 - 15:00

    Tess:

    Het klinkt allemaal zo leuk!

    Tot snelll XX

  • 14 Juni 2011 - 07:21

    Anouk:

    Klinkt helemaal geweldig Eef!
    Geniet er de laatste paar dagen nog van en zeker in Berlijn, haha!
    xx

  • 14 Juni 2011 - 10:05

    Lot:

    wat wil je eten bij je eerste home cook in 7 weken ? !
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

praag

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

veel water in venetie en wenen
Eveline

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 8341

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Bologna

16 Juni 2011 - 22 Juni 2011

berlijn

10 Juni 2011 - 16 Juni 2011

praag

04 Juni 2011 - 10 Juni 2011

wenen

31 Mei 2011 - 04 Juni 2011

venetie

25 Mei 2011 - 31 Mei 2011

rome

23 Mei 2011 - 25 Mei 2011

milaan

20 Mei 2011 - 23 Mei 2011

nice

14 Mei 2011 - 20 Mei 2011

Parijs

08 Mei 2011 - 14 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: